Holzweiler

Mer personlige og effektive med Voyado som CRM

Mer personlige og effektive med Voyado som CRM

Verktøy

Voyado

Resultat

  • Forenklet og effektivisert arbeidsflyt

  • Mer personlig kundekommunikasjon i stor skala

  • Tettere samspill mellom nettbutikk og fysiske butikker

Holzweilers raske vekst krevde et kraftigere CRM-system. Valget falt på Voyado, for bedre personalisering i større skala, mer effektiv kundedialog og et smidigere samspill mellom nettbutikk og fysiske butikker.

Vekst skaper nye behov

Siden vi startet samarbeidet med Holzweiler i 2020, har de vokst enormt internasjonalt. Med det har også teknologien og behovene endret seg. Vi har hjulpet Holzweiler med alt fra å bygge deres digitale flaggskipsbutikk, til å lykkes med CRM.

Når systemet ikke lenger strekker til

Da vi implementerte HubSpot for over tre år siden, var det en god match for Holzweiler sine behov. Men etter hvert som merkevaren vokste, ble systemet en flaskehals.

eCommerce-spesifikke automatiseringer ble kompliserte og dyre å sette opp, og behovet for mer avansert funksjonalitet økte. Holzweiler trengte dypere kundeinnsikt og muligheten til å personalisere kundereisen i en større skala.

En stor utfordring var samspillet mellom nettbutikken og de fysiske butikkene. HubSpot støttet ikke dette godt nok, noe som svekket kundeopplevelsen og -dialogen på tvers av kanaler.

Høsten 2024 gjennomførte vi en grundig prosess for å kartlegge behov, velge riktig CRM-løsning og sikre en smidig implementering.

‘ Vi har vokst raskt, og Frend har klart å holde følge. De har utviklet seg på egen hånd og utfordret oss når vi har trengt å oppgradere teknologi. ’

Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler

En smartere CRM-løsning med Voyado

For å løse utfordringene anbefalte Frend en overgang til Voyado, en CRM-løsning skreddersydd for retail. Med Voyado får Holzweiler bedre segmentering, mer fleksibel automatisering og en plattform som kobler sammen digital og fysisk handel.

HubSpot brukes fortsatt til kundeservice og salg, men all kommunikasjon og marketing automation skjer nå gjennom Voyado. Frend har vært med hele veien – fra rådgivning til oppsett, konfigurering og automatisering av e-post og personaliseringsprogrammer.

– Vi valgte Voyado fordi det er laget for vår bransje og brukes av mange liknende merkevarer, særlig i Skandinavia, sier Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler.

‘ Vi segmenterer bedre og sender minst like mange e-poster, men uten å fylle innboksen til kundene våre med irrelevante meldinger. ’

Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler

Resultater

  • Forenklet og effektivisert arbeidsflyt

  • Mer personlig kundekommunikasjon i stor skala

  • Tettere samspill mellom nettbutikk og fysiske butikker

Neste steg: En enda mer sømløs handleopplevelse

De siste seks månedene har Holzweiler hatt fullt fokus på å personalisere kundereisen.

Neste steg i CRM-strategien deres er å være enda mer relevante, og knytte butikkene enda tettere opp mot nettbutikken for en enda mer sømløs og relevant handleopplevelse.

Samarbeidet mellom Frend og Holzweiler fortsetter, og nå handler det om å forvalte og kontinuerlig forbedre systemet, slik at Holzweiler får maksimalt utbytte av mulighetene.

Se panelsamtalen fra Frends eCom event 2024 der Kjetil i Frend prater med Andreas Holzweiler og Marius Valaker i Holzweiler om deres internasjonale suksess og samarbeidet med Frend.

  Se video

Ring en Frend

Dennis Nilsson

Leder for eCommerce

405 69 463

dennis@frend.no