Holzweiler

Slik har Frend muliggjort Holzweilers digitale suksess

Slik har Frend muliggjort Holzweilers digitale suksess

Verktøy

  • Centra

  • Storyblok

  • React

  • Next,js

  • Frend Front

  • Voyado

  • Hubspot

  • Adyen 

  • Ingrid

Resultat

  • Økt omsetning

  • Økt effektivitet

  • Forbedret merkevareopplevelse

  • Muliggjort internasjonal skalering

Holzweiler har gått fra et norsk brand til en global suksess på bare fem år. Frend har vært med hele veien, og sammen har vi bygget en eCommerce-plattform som baner vei for videre ekspansjon.

‘ Vi har vokst enormt internasjonalt, og selv om vi har byttet mye teknologi og partnere underveis, har vi beholdt Frend som en trofast partner ’

Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler

En vekstreise vi er stolte av

Holzweiler har alltid hatt store ambisjoner. Fra å være et norsk brand med salg via wholesale, har de vokst til å bli en internasjonal aktør med egne butikker og en nettbutikk som er deres viktigste utstillingsvindu globalt.

Frend har vært en strategisk partner siden dag én, og siden 2020 har vi bidratt til Holzweilers digitale suksess med riktige teknologivalg og en handleopplevelse i verdensklasse.

Les hvordan Holzweiler fikk 700% vekst på kun to år med ny nettbutikk.

Underveis har vi byttet teknologi, plattformer og verktøy flere ganger. Hver oppgradering har ikke bare løst dagens utfordringer, men også rigget Holzweiler for videre vekst.

– Holzweiler er en drømmekunde for oss i Frend. En merkevare som utfordrer, innoverer og stiller høye krav. Deres skyhøye ambisjoner har pushet oss til å utvikle de beste løsningene, sier Henrik Ruud, strategisk leder i Frend.

– Vi er et mindre team enn vi var for fem år siden, men vi omsetter for mye mer, og vi leverer høyere kvalitet på det vi gjør. Teknologien vi har bygget med Frend, har vært avgjørende for at vi kan jobbe smartere og skalere raskt, sier Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler.

‘ Holzweiler vil alltid jobbe med de beste. ’

Marius Valaker, Head of Digital i Holzweiler

Beste praksis eCommerce

Høsten 2024 startet vi et nytt prosjekt for å løfte Holzweiler sin nettbutikk og den digitale kundeopplevelsen til neste nivå.

Vi har gjennomført en full teknisk oppgradering basert på beste praksis innen eCommerce.

Oppgraderingen inkluderer nytt CMS, en ny frontend og en overgang fra HubSpot til Voyado for et mer avansert CRM. I tillegg har vi integrert Depict.ai for AI-drevet merchandising og smartere produktanbefalinger, som gir en mer personlig handleopplevelse.

Alt er bygget på en toppmoderne headless-arkitektur som gir maksimal fleksibilitet, skalerbarhet og høy ytelse.

Teknologiriggen:

  • Centra – eCommerce-motor

  • Storyblok – CMS

  • React & Next.js – frontend

  • Voyado – CRM 

  • Frend Front - vår egen “akselerator”

Frend Front er vår egen “akselerator” som lar oss lage raskere, billigere og bedre nettbutikker bygget på headless teknologi.

  Les mer om Frend Front her

Frend Front sørger for at alle systemene fungerer sømløst sammen og lar oss utvikle nettbutikken raskere. Dette gir Holzweiler full kontroll over skalerbarhet og ytelse, uten tekniske begrensninger.

For å løfte opplevelsen ytterligere har nettbutikken også fått et nytt design utviklet av Barkas, som gir en visuell og brukervennlig opplevelse som speiler Holzweilers merkevare.

Se videoen for å høre Dennis og Alex fra Frend fortelle om teknologiriggen til Holzweiler.

Fra "war rooms" til ro i stormen

Holzweiler opplever enorm pågang under salg og produktlanseringer. Med den raske internasjonale veksten de har hatt i løpet av samarbeidet vårt, har vi også møtt noen tekniske utfordringer underveis.

– Vi satt i "war rooms’" og overvåket oppetiden sekund for sekund, klare til å hoppe inn hvis noe krasjet, forteller Dennis.

Den tiden er forbi. Nettbutikken er nå stabil, lynrask og håndterer trafikkøkninger uten manuell overvåking.

– Tidligere måtte vi alltid være klare til å ta grep hvis noe gikk galt. Nå er teknologien proaktiv, og den håndterer vekst og trafikkøkninger uten at vi trenger å bekymre oss. Overgangen til full headless har også gitt Holzweiler friheten til å tilpasse seg raskere og være i forkant av nye behov, sier Alex Kylen, Tech Lead i Frend.

Et partnerskap i utvikling

Gjennom riktig teknologi, strategisk rådgivning og et tett samarbeid har vi bidratt til å legge til rette for Holzweilers internasjonale vekst.

Men Holzweiler hviler aldri, og det gjør ikke vi heller.

– Vi føler at vi har bygd en veldig bra nettbutikk, men vi er ambisiøse og vil være best. Med Frend som partner kan vi fortsette å utvikle oss og bygge den beste nettbutikken vi kan tenke oss, sier Marius.

– Holzweiler forventer løsninger som ikke bare fungerer i dag, men som rigger dem for vekst de neste fem årene. Det er en mentalitet vi elsker å jobbe med, sier Henrik.

Det har vært en utrolig reise, og vi gleder oss til fortsettelsen!

La oss ta en prat!

Dennis Nilsson

Leder for eCommerce

405 69 463

dennis@frend.no