Frend Digital AS benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet for å oppfylle kundenes behov. IT-ansvarlig har det daglige ansvaret for behandlingen av personopplysninger i denne sammenheng. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling kan arkiveres i kundens profil i systemene til Frend Digital AS. Disse opplysningene behandles i så fall som beskrevet over.
Frends medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med interne og eksterne kontakter. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle og kan inneholde personopplysninger. Ved fratreden slettes e-postkontoene innen det vi anser som rimelig tid, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.
Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post. Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post ikke er kryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post (f.eks. personnummer og helsestatus).
Telefonsamtaler (telefonnummer fra og til, samt tidspunkt for samtalen) loggføres i vår telefonsentral. Denne loggen er nødvendig for administrasjon og drift av systemet, samt at den benyttes som grunnlag for statistikk på aggregert nivå. I tillegg har ansatte en oversikt over de siste anropene på sine telefoner. Dersom en telefonsamtale er knyttet til en enkeltsak, vil det kunne bli skrevet et notat etter samtalen som journalføres. Det gjøres ingen øvrig systematisk registrering av telefonsamtaler hvor innringer kan identifiseres.