Hos 1 Hjelpende Hånd (1HH) var det flere ansatte som var frustrert over oppsett og funksjonalitet i tidligere CRM-løsning. Sammen med ledelsen i 1HH tok vi et steg tilbake og så på helheten i tekonologiriggen. E-postsystem og CRM ble sett på i sammenheng med kritiske prosesser og arbeidsoppgaver i flere workshops.
Transformert og effektivisert arbeidshverdag med nytt CRM
Transformert og effektivisert arbeidshverdag med nytt CRM
Verktøy
HubSpot
SuperOffice
Google Workspace
Resultat
Økt effektivitet
Bedre kunde- og brukeropplevelse
Rask brukeradopsjon
All kundeinformasjon og -kommunikasjon samlet i ett system
Saksbehandlingssystem for kundehenvendelser
Viktige gunnsteiner i 1HHs digitale rigg har blitt lagt
Etter å ha utforsket flere muligheter ble det avklart at tidligere CRM-løsning ikke kunne videreutvikles slik de ønsket, og at løsningen som best dekket 1HHs behov var HubSpot CRM. Samtidig falt valget på Google Workspaace (tidl. G Suite) som produktivitet- og samhandlingsplattform (ink. e-postssystem) – en plattform som er tett integrert med HubSpot.
‘ Frend har gjennomført et større teknologi- og digitaliseringsprosjekt for 1 Hjelpende Hånd. Frend er en veldig flinke gjeng som leverer fra A til Å. Vi ser frem til mange spennende prosjekter fremover! ’
Michael Malling, Daglig Leder
Prosjektet ble gjennomført i løpet av våren 2020 med to omganger med implementering. Dette var kritisk for å få alle ansatte om bord i en så omfattende og forretningskritisk endring.
Resultater
- ▪
Økt effektivitet
- ▪
Bedre kunde- og brukeropplevelse
- ▪
Rask brukeradopsjon
- ▪
All kundeinformasjon og -kommunikasjon samlet i ett system
- ▪
Saksbehandlingssystem for kundehenvendelser
- ▪
Viktige gunnsteiner i 1HHs digitale rigg har blitt lagt
Om kunden
1 Hjelpende Hånd er en totalleverandør av vaktmestertjenester innen drift og vedlikehold.