HÉST

Sånn løftet vi Hést sin nettbutikk på 4 uker 

Sånn løftet vi Hést sin nettbutikk på 4 uker 

Verktøy

  • Shopify

  • Klaviyo

Resultat

  • Forbedret merkevareopplevelse

  • Forbedret kjøpsopplevelse

  • Mer effektive prosesser

Det som startet med den ikoniske H-genseren, har vokst til å bli en av Norges mest populære merkevarer. Da Hést trengte hjelp til å ta nettbutikken sin til neste nivå, valgte de Frend som samarbeidspartner.

Fra hobbyprosjekt til millionsuksess

Det hele startet i 2019, da Anne-Kari Bøhaugen mistet mannen sin, Espen, som også var Märtha Louise sin bestevenn. For å skape noe meningsfylt grunnla hun Hést sammen med Monica Helen Sundt Utne, inspirert av mottoet: "Det har jeg aldri prøvd før, så jeg er sikker på at jeg klarer det."

De begynte med en enkel Shopify-nettbutikk som de satte opp selv, og et tidlig gjennombrudd kom da Märtha gikk med en Hést-cardigan på TV, noe som skapte stor oppmerksomhet rundt merkevaren.

Etter dette ble Märtha en del av teamet, og sammen har de på tre år bygget en bedrift med 65 millioner i samlet omsetning, med klær solgt både i butikker og på nett.

‘ Samarbeidet med Frend har vært inspirerende og sømløst fra start. De er hands-on i sin tilnærming, og vi er overbevist om at deres kompetanse vil hjelpe Hést å nå sitt fulle potensiale. ’

Ledelsen i Hést

På tide å ta neste steg

Fra dag én har Hést-teamet vært hands-on med nettbutikken sin og drevet den helt selv. Etter hvert som merkevaren fikk mye oppmerksomhet og veksten skjøt fart, kom også utfordringene. Det ble tydelig at de trengte en mer robust og skalebar nettbutikk for å håndtere etterspørselen.

De valgte Frend som partner, og sammen la vi en plan med fire hovedpunkter:

1. Etablere et partnerskap med Frend

2. Ta tak i lavthengende frukter

3. Lage en eCommerce-strategi 

4. Bygge for fremtiden 

Dette har vi fikset så langt

Sammen med Hést har vi tatt tak i flere lavthengende frukter som har gitt umiddelbare resultater:

  • Et nytt Shopify-tema som er tilpasset Hést og mer i tråd med merkevaren

  • En enklere og mer sømløs handleopplevelse for kundene

  • Smartere arbeidsflyt som effektiviserer hverdagen for Hést-teamet

  • Retningslinjer for foto som er mer "on-brand"

  • Opplæring i hvordan bruke Shopify for å utnytte mulighetene i plattformen

Ny løsning, nye muligheter

Fride og Mathilde fra Hést-teamet forteller om erfaringene så langt:

– Samarbeidet med Frend har vært en lærerik og spennende reise helt fra første møte. Med tett oppfølging fra Kjetil har vi lært å styre nettbutikken selv, og vi har vært aktivt med i hele prosessen - både under utviklingen og etter lansering. Vi har store forventninger til den videre digitale satsningen.

Nå har Hést en nettbutikk som ikke bare ser bra ut, men som også er skreddersydd for videre vekst. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet og være med på reisen videre!

‘ Vi er ikke i tvil om at Frend er den rette partneren for oss på denne reisen ’

Mathilde Halstensen, Marketing Manager i Hést

Kjetil Lunstein fra Frend sammen med Mathilde Halstensen og Fride Helene Sundt Utne fra Hést

Se opptak fra Shopify-seminar hvor Kjetil forteller om hvordan vi jobber med Shopify og eCommerce.

  Se video

Ring en Frend

Kjetil Lundstein

eCommerce Advisor & Delivery Manager

984 54 786

kjetil@frend.no