Linestore

Ny nettbutikk på Shopify skal ta Linestore til nye høyder

Ny nettbutikk på Shopify skal ta Linestore til nye høyder

Område

    Verktøy

    • Shopify

    • Klarna

    • Liquid

    • Front

    • Diller

    • MailChimp

    Resultat

    • Forbedret kundereise

    • Økt effektivitet

    • Økt konverteringsrate

    Frend snakker mye om fremtidens nettbutikker og monolitter vs. mikrotjenestebasert arkitektur. I dag slår vi et slag for monolittene. Her kan du lese om når det er en god ting å velge en monolitt – for de har også sin plass i eCom landskapet!

    Vi kjenner alle Holzweiler, et av Norges mest fremragende merkevarer. Holzweilers «lillebror» heter Linestore, og er en multibrandbutikk på Fornebu. Linestore har gjort det bra i fysisk butikk gjennom mange år, men har også ønsket samme suksess på nett som Holzweiler har hatt. Søskenrivalitet på sitt beste!

    Linestore hadde en runde med nettbutikk på Shopify for flere år siden, og prøvde da å gjøre ting litt sånn på siden, helt på egen hånd. Initiativet ble etterhvert lagt ned da det ikke fungerte, men i år bestemte de seg for å prøve igjen – denne gangen med en partner. Nå ville de gjøre ting skikkelig. Og som Tobias, General Manager for Linestore selv sier: «Det var Frend og ingen andre vi skulle jobbe med».

    Kort om behovene

    • En nettbutikk som er enkel å administrere samtidig som den representerer merkevaren på en god måte

    • Kostnadseffektiv, men integrerbar

    ‘ Utviklerne var dedikerte og profesjonelle gjennom hele prosessen. Under utviklingen dukket det opp flere valg som måtte avklares fra vår side relativt raskt.  ’

    Tobias, General Manager for Linestore

    – Konsekvenser av de ulike valgene ble alltid kommunisert godt og på en måte som gjorde at vi følte oss trygge på våre beslutninger. Veiledningen har vært over all forventning, og våre behov har alltid vært i fokus hos Frend. Vi er utrolig stolte over resultatet, forteller Tobias, General Manager for Linestore.

    Monolitter har også sin plass!

    For en kunde som Linestore, som har bevist sitt konsept i fysisk format og nå ønsker å lykkes digitalt, gir det mening å gjøre det på en plattform som Shopify. 

    I våre øyne er det perfekt å velge en monolittplattform i et slikt tilfelle. Det kaller vi en POC (Proof of Concept). Strategien bak å velge en POC-basert tilnærming er at du vil ha så liten initiell investering som mulig for å bevise et konsept. Når konseptet er bevist og bekreftet å være levedyktig, vil du kunne forsvare å ta på deg en større investering.

    Det ligger implisitt i POC-strategien at løsningen er et kompromiss, at den ikke nødvendigvis er skalerbar, eller at den kan ha andre mangler som gjør at den ikke er levedyktig på lang sikt. Men det er likevel en utmerket løsning for å eliminere investeringsrisiko og levere masse kundeverdi på kort sikt samtidig som man bekrefter at konseptet virker.

    Fremgangsmåten er bevisst, og både vi i Frend og Linestore har stor tro på den. Alle er klar over at den har sine begrensninger, og så lenge de er forstått av begge parter har vi alle forutsetningene for å lykkes.

    Derfor slår vi et slag for monolitten, og ønsker andre kunder velkommen – uavhengig av teknologiske preferanser eller vekstfase.

    Vi heier på Linestore og søskenrivaliteten, og håper dere når like langt som Holzweiler har gjort. 

    Om kunde

    Located at Fornebu outside of Oslo, Snøhetta has redesigned and expanded Norwegian fashion brand Holzweiler's multi-brand store, Linestore. The store is designed to allow costumers to experience products in dialogue with one another in an organic yet curated way.

    La oss ta en prat!

    Henrik Ruud

    Strategisk leder

    920 88 450

    henrik@frend.no