MISSMAYA sitt veivalg mot digital vekst: Fra multibrand til én unik brandopplevelse
MISSMAYA har lenge rettet fokuset mot forhandlere. Samtidig har de solgt sine kolleksjoner gjennom en multibrand-nettbutikk ved navn "Sostyle," som tilbyr et variert utvalg av produkter fra ulike merker og produsenter. Dessverre har ikke denne tilnærmingen fungert så bra som de ønsket. De opplevde utfordringer knyttet til teknologi, lagerhåndtering, wholesale løsninger og design.
Nå har de tatt en strategisk beslutning om å satse alt på veksten av sitt eget varemerke. De kom til Frend med et ønske om å skape et digitalt univers som ikke bare øker salget på deres egen nettbutikk, men også tiltrekker flere kunder til forhandlerne for å kjøpe produkter fra MISSMAYA.
– Det har vært trygt og godt å selge gjennom Sostyle, men jeg har i flere år tenkt på at jeg ønsker en nettbutikk som gir en “wow” følelse. En nettbutikk som gir en bedre kjøpsprosess og bedre kundeopplevelse av brandet. I starten tenkte jeg at det virket dyrt og stort og “scary”, men ville likevel gå direkte til de som er eksperter på fashion og har gode referanser, sier Ritu Eskeland, designeren bak MISSMAYA.