Siden oppstart i 2010 har daglig leder, sammen med to IT-interesserte medarbeidere, hatt ansvar for teknologien. Etter en solid vekstfase, kom organisasjonen til et punkt der de teknologiske løsningene ble for fragmenterte og lite helhetlige.
Redusert IT-trøbbel med fremtidsrettet skyløsning
Redusert IT-trøbbel med fremtidsrettet skyløsning
Verktøy
Mac
Microsoft 365
SharePoint
Dropbox
CrashPlan
Resultat
All data i én helhetlig skyplattform
Bedre samsvar
Økt IT-sikkerhet
Redusert nedetid og IT-frustrasjon
Dette viste seg på flere måter, fra at e-posten de sendte ikke ble levert til at kalenderdelingen ikke fungerte. I tillegg brukte kunnskapsrike ansatte mye tid på ikke-verdiskapende aktiviteter; IT-trøbbel.
Sammen gjennomførte vi en effektiv digital kartlegging. Det resulterte i overgang til Microsoft 365, SharePoint, skybasert backup og standardisert oppsett på alle enheter. Etter grundig implementering og workshop-basert opplæring er SALT rigget for fremtiden, og det er lagt til rette for ekte samhandling og videre vekst. I tillegg har vi gjort flere grep for å forbedre IT-sikkerheten, noe som er kritisk med konfidensielle dokumenter og viktige kunder.
‘ Før Frend bistod oss i overgangen til Microsoft 365 hadde vi en utdatert mail-løsning og kaos i filarkivet. Nå har vi en moderne produktivitetsplattform, drift og backup av alle enheter som sørger for økt verdiskapning. ’
Kjersti E. Busch, Daglig leder
Nå jobber vi med SALT på løpende prosjekter og IT-drift.
Om kunden
SALT er en uavhengig kompetansebedrift med kunnskap om og for kysten. De jobber hovedsakelig prosjektbasert og har spiss kompetanse og ekspertise innen maritime fag. De er 23 ansatte og har kontorer i Oslo, Trondheim, Tromsø, Bodø og Svolvær.