Mr. Iceman

Fra Excel-kaos til sømløs flyt med no-code

Fra Excel-kaos til sømløs flyt med no-code

Verktøy

  • Retool

  • Make

  • HubSpot

Resultat

  • Økt effektivitet og kontroll

  • Sparer ansatte for mange timer i uka

  • Mindre hodebry

  • Reduserte muligheter for menneskelige feil

  • Bedre informasjonsflyt

Frend har hjulpet Mr. Iceman med IT og digitalisering siden 2012. Mye av arbeidet har handlet om digital produktivitet og prosessforbedringer. I tillegg har Frend hatt ansvar for IT-drift og support på Mr. Iceman-fabrikken på Oppaker. 

En av prosessene som har skapt en del hodebry er “Fryserlisten”. Dette handler om håndteringen av og logistikken rundt Mr. Iceman sine frysere ute i butikker.

‘ Frend er flinke til å spille oss gode. De forstår våre behov og hjelper oss med å ta kloke og gode beslutninger.  ’

Jack Stensland, daglig leder og gründer av Mr.Iceman

Fra lokalt Excel-ark til No-code

Før vi begynte å jobbe med Mr. Iceman ble “Fryserlisten” og prosessene rundt dette løst i et lokalt Excel-ark. I 2015 hjalp vi de med å forbedre Excel-arket ved å lage en ny struktur og å løfte det til skyen i et Google Sheet. Det forbedret prosessen vesentlig, og var “godt nok” for Mr. Iceman i noen år. 

Med økt suksess og vekst kom et behov for effektivisering, strømlinjeforming og kontroll. Vi anbefalte derfor nylig Mr. Iceman å utvikle en forbedret fryserliste-app med moderne no-code verktøy i stedet for å fortsette med Excel-ark.

‘ Denne nye appen har gjort det mulig å samle all nødvendig informasjon på ett sted. ’

Kristine Sjølivangen, ansvarlig for ordre og markedsføring i Mr. Iceman

En helhetlig app i stedet for fragmentert informasjon i separate systemer

Appen får data fra bestillinger gjennom et skjema på mriceman.com. Etter at bestillingene er fullført i appen, var det avgjørende for Mr. Iceman at denne informasjonen også var tilgjengelig i CRM-systemet, slik at Jack (daglig leder) kunne få et samlet bilde av hver butikk og hvert kundeforhold, et 360 graders perspektiv på kundene har alltid vært viktig for Mr. Iceman. Ved hjelp av no-code integrasjonsplattformen Make, strømmer nå informasjonen sømløst inn i CRM-systemet.

Alt dette gjør at Jack, selveste Mr. Iceman, kan trekke seg tilbake fra prosessen, da all informasjonen han trenger å forholde seg til ligger tilgjengelig i CRM-systemet. Samtidig jobber de som trenger fryserlisten sømløst i no-code appen.

Å digitalisere en næringsprodusent er ikke så lett. For å bruke digitalisering må vi lære å bruke de rette verktøyene og øke kompetansen vår. Frend har trent opp mine ansatte, og det har vært veldig nyttig, sier Jack.

Kristine Sjølivangen, ansvarlig for ordre og markedsføring i Mr. Iceman, forklarer nærmere hvordan fryserliste-appen har gjort hverdagen enklere:

– Vi opplever stor forbedring i hvordan vi håndterer utlånsforespørsler for frysere. Denne nye appen har gjort det mulig å samle all nødvendig informasjon på ett sted, fra forespørsel til levering av fryser til butikk. Dette har skapt en mer effektiv arbeidsflyt med forbedret lagerkontroll, oversikt over ventende forespørsler og antall frysere i bruk.

Teknologien bak løsningen

Vi har bygget en backend, database, jobbet med UX og bygget et skreddersydd User Interface (UI) i Retool. Vi har også integrert HubSpot og Retool med No-code-integrasjonsløsningen Make.

Hovedsystem

Retool

Skjema

Web-skjema på mriceman.com

Integrasjonsløsning

Make

CRM og e-post

HubSpot

Demo av applikasjonen

I videoen under kan du se en rask demonstasjon av applikasjonen vi bygde for Mr. Iceman i Retool og hvilke andre muligheter man har i plattformen.

Vil du komme i gang med no-code?

Let's be Frends!

Magnus Mysen Holm

Leder for Digital Workplace

913 97 895

magnus@frend.no