Strategisk satsning på DTC eCommerce
Viking har i over 100 år vært en del av hverdagen til nordmenn, fra barnas første sko til solide fjellstøvler og ikoniske gummistøvler. Nå tar de et digitalt steg videre for å være enda mer relevante for kundene.
Merkevaren har tradisjonelt solgt gjennom forhandlere, men ser nå på DTC (Direct-to-Consumer) som en nøkkel for videre vekst, noe som også kommer forhandlerne til gode.
De har allerede jobbet med DTC eCommerce i flere år og brukt Centra som plattform, men trengte en partner som kunne rydde opp teknisk og sikre en fremtidsrettet løsning rigget for vekst og internasjonal suksess.
– Vi i Frend er stolte av å være valgt som partner for å løfte nettbutikken til neste nivå. Vi hjelper dem med å finne balansen mellom merkevarebygging og konvertering, samtidig som vi skaper en moderne og skalerbar løsning, sier Henrik Ruud, strategisk leder i Frend.