Start med en plan
Hva vil du oppnå med intranettet? Ønsker du bedre intern kommunikasjon, øke ansattes engasjement, eller begge deler? Klare mål gjør designprosessen enklere.
2. Velg riktig design og moduler
SharePoint tilbyr mange designvalg og ferdige moduler. Velg de som best passer dine behov. Del viktige oppdateringer med nyhetsmodulen, og fremhev bedriftsarrangementer med bildegallerimodulen.
3. Integrer med andre verktøy
For å utnytte mulighetene kan du integrere SharePoint med verktøy som Microsoft Teams og Outlook. Dette gir ansatte enkel tilgang til informasjon, uansett hvor de er.
4. Ta vare på kommunikasjonsområdet
Et godt intranett trenger god kommunikasjon for å informere og engasjere ansatte. Mens et gruppenettsted fokuserer på å skape innhold i samarbeid, er hovedmålet med et kommunikasjonsområde å informere leserne. Lag kommunikasjonsområde ditt i SharePoint eller integrer med Microsoft Viva, en plattform for ansattopplevelse og -engasjement. I Viva kan du la ansatte dele ideer, stille spørsmål og gi tilbakemeldinger.