Drift og support Infrastruktur Opplæring Digital samhandling

Siden 2011 har vi utviklet oss fra et enkeltmannsforetak som kjørte Vespa til privatpersoner i Oslo - via flere år med nettkurs, norgesturné og en-til-en hjelp for privatmarkedet - til det vi er i dag. På veien har vi lært en ting eller to og utviklet vår måte å yte IT-support. Som driftsansvarlig forteller jeg stolt om vår metode og tilnærming til våre kunder.

Mennesker

Vi forstår folk og det er folkene i virksomheter som står for verdiskapingen. IT er et verktøy som skal støtte opp om dette, og i 2019 er det kritisk at brukerne virkelig forstår og kan utnytte løsningene som brukes.

Vi tror på menneskelig kommunikasjon og ikke teknologiske ord og uttrykk som går inn det ene øret, ut det andre og lar brukeren sitte igjen som et spørsmålstegn. For oss er det ingen selvfølge at alle skal kunne alt, og kommunikasjonen tilpasses deretter.

Selvhjelp

IT-systemer skal i utgangspunktet fungere til enhver tid, men vi vet at utfordringer vil oppstå. Når disse utfordringene løses, fokuserer vi også på selvhjelp og opplæring samtidig som utfordringen løses. Det er viktig at brukeren forstår hvorfor problemet oppstår og hvordan det kan løses hvis det skjer igjen. Dette bygger teknologisk kompetanse og gjør at brukerne i større grad føler mestringsfølelse, forstår hvordan løsninger påvirker hverandre og kan løse lignende problemer i fremtiden.

Tilgjengelighet

Som IT-partner for våre kunder er vi en del av laget og har en viktig jobb med å sørge for oppetid, tilpassing og drifting av løsningene som brukes. Når det trengs sparring, hvis noe ikke fungerer som det skal eller andre utfordringer oppstår, er vi tilgjengelige med rask responstid. Som kunde har du direktenummer til din faste rådgiver og vår Helpdesk-avdeling er klare til å bistå via fjernstyring eller besøk hos dere ved behov. Vi er stolte over å løse henvendelser på 18 minutter i snitt i 2019*.

Proaktiv drift

Gjennom monitorering og fjernadministrering sørger vi for proaktiv IT-drift. Dette lar oss oppdage, feilsøke og løse problemer - før brukeren blir påvirket av det. Vi sørger for siste versjon av programvare med oppdaterte og relevante funksjoner og passer på at ønsket sikkerhetsnivå overholdes.

Utvikling

Vi er digital natives og lidenskapelig opptatt av det vi holder på med. Ikke fordi det er jobben vår, men fordi det er livsstilen vår. Alle i Frend er oppdaterte på teknologien og vi jobber hver dag for å knytte det opp mot hvordan vi kan skape verdi for våre kunder.

*Gjelder fra 1.1.19 - 31.8.19 for henvendelser fra kunder på driftsavtale.

Har dere også lyst til å lykkes i den digitale verden?
La oss ta en prat!

Martin Fossedal

Daglig leder og driftsansvarlig

932 55 710

martin@frend.no