Holzweiler

Ny nettbutikk økte salget med 110% på seks måneder

Ny nettbutikk økte salget med 110% på seks måneder

Verktøy

  • Centra ecommerce

  • WordPress

  • Frend Factory

  • Dynamics NAV

  • HubSpot CRM

  • Algolia Search

  • Cloudflare

  • Adyen Payments

  • Ingrid

Resultat

  • 110% økning i salg

  • Enklere administrering og mer effektive prosesser

  • 80% økning i organisk synlighet og klikk i søkemotorer

Vi har hjulpet Holzweiler med å utvikle deres nye nettbutikk. Den legger til rette for bedre brukeropplevelse, kundereiser, raskere utvikling, videre vekst og mer effektive prosesser.

Holzweiler hadde utfordringer med administrering av nettbutikken sin og brukte mye tid på manuelle oppgaver og dobbeltarbeid. Rotårsaken var at systemene ikke snakket godt nok sammen og at den tekniske riggen ikke var godt nok gjennomtenkt. De hadde også en rekke andre utfordringer knyttet til kundeservice, markedsføring og andre kjerneprosesser. I tillegg var det stort potensiale for forbedringer i kundereisen og den generelle brukeropplevelsen.

Sammen har vi bygget og lansert en ny nettbutikk. Bielke&Yang har stått for designet, Frend for det tekniske, utvikling og prosjektledelse.

Den nye løsningen er bygget på Centra ecommerce som er en moderne og fremtidsrettet “headless” (også ofte kalt komposerbar) plattform som gjør det kostnadseffektivt å koble på tredjeparts løsninger, videreutvikle frontenden, samt enkelt for Holzweiler å administrere innhold og produkter på siden. Dette senker kostnadene og øker utviklingshastigheten, som er viktig i en teknologisk verden i rask endring. Ikke minst for en internasjonal satsende og skalerende merkevare som Holzweiler.

‘ Frend er en fantastisk samarbeidspartner. Hyggelige folk, som er gode på å veilede og finne best mulig løsning, strukturerte og effektive!  ’

Trude Hjelm Ulvesæter, Ecommerce Manager at Holzweiler

Henrik, Trude og Herman utenfor Holzweiler sine lokaler på Lysaker

– De har hjulpet oss med å utvikle ny nettside i nye systemer med fokus på å få bedre administreringen og systemer å jobbe i, brukeropplevelser, kundereiser, raskere utvikling fortløpende, videre vekst og mer effektive prosesser.

Vi ser allerede god effekt av de nye løsningene og ser at vi kan vokse raskt og nå våre mål! Frend har klart å optimalisere og effektivisere måten vi jobber på, og dette sparer oss for mye tid som vi kan bruke på å bli enda bedre.

Et Frend-team jobber løpende med videreutvikling, og vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet!

Resultater

  • 110% økning i salg

  • Raskere videreutvikling

  • En teknisk robust og stabil løsning

  • Enklere administrering og mer effektive prosesser

  • 80% økning i organisk synlighet og klikk i søkemotorer

  • Mindre avhengig av utviklerkompetanse for redaksjonelt arbeid

Om kunden:

Holzweiler er et norsk motehus, og en familiebedrift grunnlagt i 2012 av Susanne Holzweiler, Andreas Holzweiler og Maria Skappel Holzweiler.

Deres aller første kolleksjon var en rekke silkeskjerf, designet i samarbeid med den berømte norske sjablongen og gatekunstneren Martin Whatson. I juli 2014 utvidet Holzweiler kreativiteten til neste nivå og lanserte en Ready-to-Wear-linje for både kvinner og menn.

I dag har Holzweiler vokst til å bli et internasjonalt motehus med egne flagship stores, ledende forhandlere og prestisjetunge varehus over hele verden.

Se panelsamtalen fra Frends eCom event 2024 der Kjetil i Frend prater med Andreas Holzweiler og Marius Valaker (CDO) i Holzweiler om reisen. Både Holzweiler sin suksess og samarbeidet mellom Frend og Holzweiler.

  Se video

La oss ta en prat!

Henrik Ruud

Strategisk leder

920 88 450

henrik@frend.no