Siden 2011 har vi utviklet oss fra å være et enkeltmannsforetak med fokus på enkel teknologi-opplæring, til å bli en helhetlig og strategisk teknologipartner for bedrifter med store digitale ambisjoner og komplekse behov. På veien har vi lært en ting eller to om hvordan man skal yte god IT-support.
Vår tilnærming til IT-support
Som driftsansvarlig forteller jeg stolt om vår metode og tilnærming.
Martin, Driftsansvarlig
Vi setter mennesker før teknologi
De ansatte står for mye av verdiskapningen i en virksomhet, og i Frend forstår vi folk. Vi tror på menneskelig og forståelig kommunikasjon, fremfor å bruke vanskelige tekniske ord og uttrykk. Hos oss blir du møtt med vennlighet, forståelse og en pedagogisk tilnærming.
‘ Verdens beste tekniske løsning har lite verdi uten mennesker som forstår og bruker den riktig. i Frend forstår vi samspillet mellom mennesker, forretning og teknologi. ’
Økt kompetanse muliggjør selvhjelp
Vår helpdesk har fokus på opplæring samtidig som henvendelser behandles. Dette bygger teknisk kompetanse og gjør at brukere i større grad vil kunne løse lignende problemer på egenhånd senere.
Rask problemløsning gir høy oppetid og mindre frustrasjon
Som teknologipartner for våre kunder er vi en del av laget, og sørger for tilpasning og drift av løsningene som brukes. Vår helpdesk hadde så lite som 9 minutter i gjennomsnittlig responstid på henvendelser i 2021.
Helpdesken er åpen hverdager mellom 08-18, og kan bistå både over e-post, fjernstyring, telefon eller på besøk hos dere.
Dersom dere ønsker faste kontaktpunkter, eller døgnkontinuerlig tilgjengelighet, finnes det muligheter for dette.
Fra videoserien “Livet i Frend” | Sondre, helpdesk-konsulent
Proaktiv drift gir bedre flyt
Gjennom monitorering og fjernadministrering sørger vi for proaktiv IT-drift. Dette lar oss oppdage, feilsøke og løse problemer før brukeren blir påvirket. Vi sørger for siste versjon av programvare og passer på at ønsket sikkerhetsnivå opprettholdes.
Langsiktig forretningsverdi med kontinuerlig utvikling
Vi er født med teknologi i hendene og er lidenskapelig opptatt av det vi holder på med. Ikke fordi det er jobben vår, men fordi vi brenner for hvordan teknologi kan forandre og forbedre hverdagen til virksomheter og mennesker. I Frend er vi oppdaterte på den nyeste teknologien, og jakter alltid på nye områder hvor teknologien kan skape langsiktig forretningsverdi.
Det lønner seg
Fokusér på det dere er best og sørg for at de ansatte får gjort jobben uten teknisk trøbbel. Nedetiden blir minimert og direkte kostnader til IT-driften holdes forutsigbare.
Med en drift- og supportavtale hos oss får du blant annet gratis småspørsmål, rabattert timepris. fakturering per påbegynte 15. minutt og rabatt på maskinvar